Generalni direktor Playstudios Europe Nikola Mitić rekao je da je ta kompanija postigla dupli uspeh, jer je prevazišla i domaći trend zapošljavanja žena u gejming industriji, koji je uveliko najprogresivniji u Evropi, i da kod njih rade 63 žene, što je 32 odsto.
On je dodao da je važno podsticati mlade žene na inženjerske karijere kroz stažiranje i zapošljavanje.
“Želimo da stvorimo takav radni ambijent gde će žene inženjeri i matematičari moći da napreduju i tako utiču na budućnost igara. Na kraju, 63 odsto korisnika mobilnih igara širom sveta su žene, a mi bismo voleli da se ova statistika reflektuje na našu radnu sredinu”, rekao je Mitić.
On je naglasio i da uloga gejming industrije nije samo zabava, već da ta produkcija stimuliše na duge staze i druge slične grane kao što su sajber bezbednost, blokčejn, veštačka inteligencija, klaud i e-trgovina, pa ova saradnja otvara prostor ženama i za druge srodne industrije.
Prema podacima Asocijacije industrije video igara Srbije, gejming industrija u Srbiji trenutno zapošljava oko 2.300 profesionalaca i privređuje oko 125 miliona evra godišnje.
Ukazano je i da istaknute kompanije, kojih ima oko 130, tvrde da imaju stalnu potrebu za novim zapošljavanjima.
Podaci Asocijacije industrija video igara Srbije pokazuju i da su domaće igre preuzete ili kupljene više od 370 miliona puta, a žanrovski u domaćoj proizvodnji vode RPG (Role-Playing Games) igre kojih je 19 odsto.
Industrija mobilnih igara dodatno raste sve većom popularnošću takozvanih “kežual” igara (18 odsto) koje su namenjene da budu zabavne, jednostavne i lake za instaliranje.