16/09/2024
8.8 C
Novi Pazar

Jusufović: Nezadovoljni smo javnim prevozom

Član Gradskog veća u Novom Pazaru Mirsad Jusufović složio se danas sa kritikama da bi javni prevoz u gradu trebao da bude frekventniji, kao i da će razmotriti predlog da se centar jednom nedeljno ili vikendom pre podne zatvori za saobraćaj.

On je za portal Free media rekao da su svi predlozi Novopazarki koje su učestvovale u četvrtoj neformalnoj diskusiji “I ja se pitam“ dobri, od kojih su neki realni, ali većina teško primenjiva.

„Da bi se svi ti predlozi ostvarili treba da rade zajedno građani i vlast, da su ljudi spremni da plaćaju parking, ali i da smanje vožnju automobila i idu peške ili biciklom do određenog cilja. Sa druge strane, nadležni treba da budu rigorozniji u primeni mera i da se smanji gledanje kroz prste neogovornim vozačima. Kada bi se više kažnjavalo, onda bi i građani bili disciplinovaniji“, rekao je Jusufović, koji je i predsednik Saveta za bezbednost u saobraćaju.

Komentarišući predlog Novopazarki da se kao pilot projekat saobraćaj u centru grada obustavi jednom nedeljno, kaže da su oni pre godinu dana preduzeli sličnu meru zatvaranja saobraćaja petkom i subotom od 20 do 23 sata, u ulici Stevana Nemanje.

Rekao je da je ideja da se centar grada potpuno pretvori u pešačku zonu, od sredine Prvomajske ulice do sredine Stevana Nemanja, dobra, ali teško izvodljiva zbog nepostojanja alternativnih puteva i zaobilaznice.

On ističe da je ovaj grad nekada imao 5.000, a danas 30.000 automobila, te da su životne dnevne potrebe građana drugačije nego ranije i da bi one bile neostarive ukoliko bi zatvorili saobraćaj u centru grada.

“Novi Pazar, na žalost, ima takav sistem uređenja saobraćaja da kada zatvorite tri ili četiri ulice u centru onda potpuno blokirate komunikaciju severnog, južnog, ističnog i zapadnog dela grada. Ako bi zatvorili kružni tok u centru grada onda bi ceo saobraćaj iz naselja Lug, Parice, Selakovac bio preusmeren na Kragujevačku i ulicu Marka Kraljevića da bi se dolazilo do kružnog toka kod Opšte bolnice, što je neizvodivo. Čini mi se da smo sa ovim zatvaranjem Stevana Nemanje petkom i subotom napravii maksimum, ali bi mogli da razmislimo i o predlogu zatvranja centra vikendom pre podne“, rekao je on.

Podsećamo da su naše sagovornice rekle da su najveći problemi ovog grada gustina saobraćaja i nedostatak parking mesta, kao i navika vozača da se parkiraju na mestima koja nisu predviđena za to, poput trotoara, pa čak i pešačkih prelaza i ležećih policajaca.

Međutim, Jusufović smatra da parkirališta ima dovoljno, ali da ljudi izbegavaju da plaćaju parkiranje, dok kada su u bilo kom drugom gradu to rade bez problema, jer znaju da će u suprotnom platiti kaznu.

“Mi imamo gotovo prazne zvanične parkinge, dok se recimo ljudi parkiraju na državnom putu kada idu na neku svadbu u hotelima pored tog puta, jer neće da plaćaju. Zatim, imamo činjenicu da su mnoga parking mesta u novonapravljenim zgradama prazna, a stanari se parkiraju na ulici. Vas niko ne može da obaveže da kupite i parking mesto uz uz stan. Kada ih komunalna milicija za to parkiranje na ulici kažnjava oni se pravdaju da moraju tu, nemaju gde, jer tu žive“, kaže on.

Dopala mu se i ideja da se oni koji se pravilno parkiraju pohvale uzvratnom sms porukom, nakon plaćanja parkinga, na kojoj bi moglo da piše: Mama dvoje dece vam se zahvaljuje što ste se parkirali i niste zauzeli trotoar.

Jusufović je svestan da gradski javni prevoz nije na zadovoljavajućem nivou, pojašnjavajući da njime upravlja privatna kompanija koja dobija taj posao preko tendera.

„Na žalost, u Novom Pazaru se već godinama za te usluge javnog gradskog i prigradskog prevoza javlja jedino Sandžaktrans, iako je bilo najava da će se prijaviti i neki lokalni prevoznici. Rekao bih da ostali odustaju kada vide da osim isplativih, moraju da voze i one neisplative linije, koje imaju jednog ili dva putnika“, rekao je Jusufović.

Kako kaže, deo tendera su i linije do udaljenih sela, određena dinamika, tipovi autobusa, što Sandžaktrans zadovolji, međutim prilikom same realizacije to ne bude tako.

“Šta mi možemo da uradimo? Možemo da raskinemo Ugovor, ali onda javnog prevoza neće uopšte biti, što po samom centru grada i neće biti neka šteta, ali će to itekao osetiti đaci sa seoskog područja koji će ostati bez prevoza do škola. Dakle, mi smo došli u situaciju da zbog toga što ne postoji nikakva konkurencija, Sandžaktrans može da se ponaša tako kako se ponaša. Imamo loš javni prevoz, a ne možemo da sankcionišemo Sandžaktrans, jer bi onda potpuni izgubili prevoz do grada“, tvrdi Jusufović.

Podsećamo da su odbornici vladajuće većine krajem prošle godine dali saglasnost za nove cene pojedinačnih karata za gradski saobraćaj.

Prema toj Odluci, cene karata, uz subvenciju grada Novog Pazara od million dinara mesečno, iznose 40 dinara u prvoj zoni, 50 dinara u drugoj i 60 u trećoj.

U prvoj zoni je mesečna karta 1.760,00 dinara, u drugoj 2.200,00 dinara, a u trećoj 2.640,00 dinara.

On ističe da je to vrlo kompleksno pitanje, te da veliki gradovi poput Beograda, sa kojim se stalno poredimo, daju enormne količine novca za javni prevoz.

“Nivo novca koji daje Beograd da bi subvencionisao svoje javno gradsko preduzeće, jer ono nije isplativo, veći je od budžeta grada Novog Pazara. Jedino rešenje bi bilo da se prijavi neka inostrana kompanija koja bi radila po drugim principima, shvatila svu kompleksnost situacije, imala mnogo bolja vozila i isplativiji prevoz, te na taj način regulisala celu tu problematiku“, rekao je ovaj gradski funcioner.

Za ideju da u Gradskoj upravi, ali i drugim gradskim službama, donesu naredbu da zaposleni na posao dolaze samo biciklom, kaže da bi mogli to da im preporuče.

“Niko nikome danas ne može takve stvari da naredi, ali može da preporuči da dolaze na posao peške ili biciklom, osim onima koji žive dalje. To je baš dobra ideja i bilo bi zaista idelano, jer mi ispred Gradske uprave i imamo prostor predviđen za bicikla“, zaključio je Jusufović.

NAJČITANIJE

FOTO DANA

Vezani članci

OSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime